طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ ؛ چیدمان هنرمندانه ی تصاویر و تلفیق متن و نمودارها با یکدیگر است. به نحوی که چشم نواز باشد و بیشترین تاثیرگزاری را بر روی بیننده و مخاطب داشته باشد.  پروسه ی از طراحی تا چاپ کاتالوگ مجموعه ای از تکنیک های طراحی، چاپ، عکاسی صنعتی و … است که در قالب کاتالوگ های چاپی و کاتالوگ های دیجیتال (کاتالوگ PDF یا آنلاین) ارائه می گردد. چاپ کاتالوگ به عنوان مهمترین ابزار بازاریابی می تواند با ایجاد احساس هیجان، توجه مشتریان را جلب و انگیزه خرید را در مشتریان ایجاد می شود.

کالانما یا کاتالوگ کتابچه یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و … می باشد که از طرف تولید کننده یا ارائه دهنده به مصرف کننده یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می شود. همچنین در متون ادبیات پارسیان بروشور با عبارت دفترک یا کالانما مترادف شناخته شده‌است. کاتالوگ ها یکی از مهمترین ابزارهای برندسازی و بازاریابی هستند. در تولید کاتالوگ صنعتی باید از پرگویی و افراط در ارائه اطلاعات خودداری نمود و با ارائه اطلاعات مختصر و مفید در کنار استفاده از تصاویر با کیفیت مخاطب را جذب نمود. کاتالوگ ها مهمترین ابزار تبلیغات آفلاین بر روی مصرف کنندگان هستند.

  1. مصرف کنندگان و خریداران از روی کاتالوگ ها اطلاعات خود را به دست می آورند.
  2. تاثیر مستقیم کاتالوگ بر میزان فروش مستقیم.
  3. کاتالوگ ها یکی از مهمترین ابزارهای برندسازی و پیش برد فروش به شمار می روند.
  4. کاتالوگ شرح حالی از وضعیت کنونی شرکت، تاریخچه و چشم‌اندازی را که قرار است در آینده پدید آورد را ارائه می دهد.

طراحی بروشور امروزه یکی از روش های تبلیغ محصول یا خدمات چاپ بروشور تبلیغاتی می باشد. برای اینکه مشتریان با خدمات و محصولات شما بیشتر آشنا شوند شما نیازمند طراحی بروشور حرفه ای هستید. بروشور ها با توجه به محصول یا خدمات شما می توانند در اندازه و سایزهای متندعی تولید و طراحی شوند.

عموما بیشتر از کاغذ گلاسه برای چاپ بروشور استفاده می شود که در اندازهای دو لت، سه لت و یا تعداد لت های بیشتر ارائه می گردند. بنابراین اگر شما می خواهید از بروشور برای معرفی محصولات خود استفاده کنید و قصد دارید تا در تیراژ بالا و مقرون بصرفه این بروشور ها را تهیه کنید می توانید از کاغذتحریر هم استفاده کنید بروشورها میتوانند ساعت های متمادی روی میز یک شرکت یا روی پیشخوان آشپزخانه یا داخل سبد خرید از یک فروشگاه بزرگ حضور داشته باشند و سربزنگاه، هنگامی که مورد نیاز هستند؛ درست شبیه غول چراغ جادو حاضر شوند. بنابراین اگر شما هم برای ایجاد رونق در کسب و کار خودتان به اهمیت و ضرورت سفارش طراحی بروشور ها پی برده اید با ما همراه شوید تا در مورد جزئیات و روند کار توضیحات بیشتری دریافت نمایید.

بروشورها را می توان از نظر ابعاد، محتوا، تعداد لت ها و جنس بروشور ها طبقه بندی کرد. شاید اسامی نظیر فلایر، تراکت و … را شنیده باشید. تمام این موارد زیر مجموعه بروشورها قرار میگیرند. بروشورها را می توان در ابعاد a3 – a4 و یا a5 طراحی و چاپ کرد. صفحات بروشور غالبا توسط یک یا چند خط تا از یکدیگر جدا و متمایز میشوند.